Match and mix, you got the trick!

When I first started to think about publishing my outfits I realized my wardrobe needed an evolution, or, better, a revolution.
As many of you, probably, my wardrobe (and myself) went through phases, going from a total black with some grey here and there, to one or two friendly and easy to combine colors (red and red, in my case). Next step was to combine more colors (green, yellow, purple, pink). And in this way, I went from total black outfits with touches of colors (remember this unexpectdly successful article? ) to more colors without black, and you know what? I liked it so much that now rarely wear a total black outfit again!
However, when I reached the level of “Mastering colors like a pro“, I found that was not the top of the revolution (not even close to it!), and I discovered another world: patterns.

These are some of my experiments, happy to share them with you and read your comments ❤

Let’s be frank: wearing one item with pattern is easy and changes a boring outfit to an interesting one, most of the time. But combining patterns with more patterns and with colors… Totally another story.
That’s why I started litterally experimenting on myself the best way to build an outfit mixing patterns, and I would like to share the (few) rules to follow to not bugger your outfit up.

 

Monochrome patterns

Black and white. Nothing easiest than this. Play with different size patterns and break the mix with one item in black or white. It is easy and the result is chic like hell, believe me!

 

Bring a color into the match

Once you have mastered the monochrome patterns it’s time to go a level up. The way I did was to simply bring one color into the outfit. If you start from black and white the easiest to combine is red. so, stay with monochrome on one item, and pick another pattern with red and white, or stay on the same one, but in different size 😉


Final mix with a print

Third level and the last one (for my experiments, at least for now).

Bring in a logo shirt, or a printed jacket. Chose it matching the color of your patterns. Start from black white and red, or any other color that will suit your taste, and enjoy the result!

 

That’s all at the moment, 40nagers! I will update you soon with more mix and match outfits suggestions!
Don’t forget to like and comment this article, join the 40nagers Community and follow our page on Facebook!

See you soon!

Mapie ❤

 

COME MIXARE FANTASIE ED USCIRNE VITTORIOSE!

Quando iniziai a pensare di pubblicare i miei outfits, realizzai che il mio guardaroba aveva bisogno di un’evoluzione, o, meglio, di una vera e propria rivoluzione.

Come probabilmente per molte di voi, il mio guardaroba (e quindi la sottoscritta) ha attraversato fasi, andando da un total black con qualche timido grigio qui e lì, alla comparsa sparuta di colori facili da abbinare al nero (per me è stato rosso e poi ancora rosso).

Lo step successivo ha visto la conquista di spazi del guardaroba da abiti e accessori decisamente colorati (verde, giallo, viola e rosa, per citarne alcuni), e così facendo son passata da quellachevestivasempredinero a quellachevestivaconneroesprazzidicolore (e se non vi ricordate di questo articolo, rileggetelo 😀 ). E sapete una cosa? Mi è piaciuto così tanto che ora raramente indosso un total black outfit di nuovo!
Ad ogni modo, una volta raggiunto il livello di “Guarda come ti mixo i colori come una professionista“, mi sono resa conto di non aver raggiunto l’apice della rivoluzione (nemmeno ci ero vicina!), e ho scoperto un altro mondo dell’universo fashion: le fantasie.

E così ho iniziato a sperimentare, di nuovo su me stessa, mixando fantasie sia di vestiti che di accessori. Vi mostro il risultato di due esperimenti, se vi va, fatemi sapere nei commenti cosa ne pensate 😉

Tornando alle fantasie, ovviamente è semplicissimo indossare un unico capo in fantasia e abbinarlo ad un colore, e il più delle volte basta un unico pezzo in fantasia per cambiare un outfit da noioso a degno di essere notato. Ma mixare fantasie con fantasie e con colori… tutta un’altra storia.

Questo è il motivo per cui mi sono decisa a scrivere questo articolo: condividere con voi le mie poche regole per costruire un outfit mix e match senza sbagliare 😉

Fantasie monocromatiche

In due parole: bianco e nero. Nulla di più facile. In questo caso gioca con differenti grandezze della stessa fantasia, e spezza il tutto con un capo o un accessorio monocolore, nero o bianco. Il risultato ti sbalordirà, credimi!

  • un piccolo consiglio: parti sempre da fantasie geometriche semplici: righe, pois, quadri, rombi, e poi man mano sbizzarrisciti ❤

 

 

 

Aggiungi un colore al mix

Una volta passato l’ostacolo delle fantasie monocolore, puoi passare al livello successivo. Io ho semplicemente aggiunto una fantasia in un colore alternato al bianco all’outfit. Quindi, se parti dal bianco e nero, il colore (per me) più semplice da aggiungere è il rosso. Con fantasia diversa, oppure la stessa, ma più grande (o più piccola).

E per finire… stampe!

Terzo livello, ed ultimo (almeno per i miei esperimenti).

Sostituisci la fantasia geometrica con una stampa, un logo, o un soggetto fumettoso. Scegli qualcosa che abbia gli stessi colori della fantasia geometrica. Parti sempre dal bianco e nero, e aggiungi il rosso, o qualsiasi altro colore che si intoni con il tuo incarnato o incontri il tuo gusto, e goditi il risultato!

 

E questo è tutto per il momento, care 40nagers! Vi darò un aggiornamento presto e altri suggerimenti di outfits con mix and match!
Non dimenticare di commentare l’articolo e di cliccare su “mi piace” se è di vostro gradimento. Unitevi pure alla 40nagers Community  e seguite la nostra pagina su Facebook!

See you soon!

Mapie ❤

 

 

 

One thought on “Match and mix, you got the trick!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s