Outfit of the day: metallic quilted jacket

Even though I live in Italy now and not in Sweden anymore, I have to accept that winter comes in Italy too. Therefore, I started with the hunting for coats to wear and decided to go for one of the Season Trends: a quilted metallic jacket.
Quilted jacket per se doesn’t really amuses me, but this one had something attractive, a shiny metallic tissue that gives immediately a touch of glamour.

I found this one from Satinette, an italian brand located in Tuscany, that has a blue metallic color, perfectly armochromatic with my season (Deep Winter), with horizontal quilting, hips length (ask directly the brand for info about shops in your city).
I did spice it up squeezing my waist with a Furla black belt with studs, which are repeated as stylish motif on the flat Furla crossbody bag, kept under the jacket.

To finish the outfit, a pair of eco-leather pants, black decolleté with socks, earrings with blue stones, and a pair of sunglasses from Monki.

Easy, but yet a statement style!

Mapie

Shop the look here:

 

OUTFIT DEL GIORNO: PIUMINO IMBOTTITO BLU METALLICO

Nonostante io non viva più in Svezia, ma in Toscana, devo rassegnarmi al fatto che l’Inverno arrivi anche qui. Per me un problema, visto che gran parte del mio guardaroba si trova ancora in terra scandinava (specialmente i pezzi invernali). Per questo sono partita alla caccia di un capo invernale che fosse caldo, leggero, e avesse quel tocco glamour in più che lo distingue da altri millemila capi.

E ho trovato lui, un piumino imbottito di Satinette (un’azienda italiana con sede in Toscana – contattate l’azienda per informazioni sui rivenditori della vostra zona), leggero ma caldissimo, con cuciture orizzontali (sempre pericolose perché allargano visivamente), corto ai fianchi e di un fantastico colore blu metallico, che bene si accoppia alla mia stagione armocromatica (Inverno profondo).

Ora sorgeva il problema su come indossarlo. Sono sincera, i piumini non mi hanno mai entusiasmato, perchè li ho sempre ritenuti goffi. Ma questo… questo ha una marcia in più, data dal suo colore e dalla fattura morbidissima. Ed è bastato un attimo per renderlo diverso dagli altri: cintura con borchie metallo strizzavita, riprese anche nella tracolla piatta portata sotto il piumino (entrambi i pezzi di Furla).

Per finire l’outfit, un paio di pants in ecopelle di Calzedonia, stivaletti con calzino e occhiali di Monki.

Uno stile facile da portare, ma al contempo forte e con un tocco rock!

Mapie

Compra un look simile qui:

One thought on “Outfit of the day: metallic quilted jacket

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s